Že dalj časa se na pol poslovno na pol ljubiteljsko ukvarjam z vsebino. Zato rada preberem tudi kaj na temo vsebinskega marketinga ali “strokovno” content marketinga. Ko pozorno pogledamo velika podjetja, vidimo, da nam servirajo polno vsebine, ki se dotika različnih področij našega življenja. Zakaj? Zato, ker nas želijo obdržati kot svoje stranke, kupce. Vse več je namreč dokazov, da samo dobra vsebina, s katero se bodo naše stranke čim bolj poistovetile, poskrbi za konstantno prodajo, zbuja želje in v naših glavah ustvarja pozitivne misli o določeni znamki.

zadovoljne strankeNa primer … Zadnje čase s tega vidika podrobneje spremljam “Več kot fer. Hofer”. S tem ne mislim na hitrost pri plačevanju v njihovih poslovalnicah, ampak na natančno načrtovanje posebnih ponudb, razširjanje ponudbe z naravnimi izdelki, ki so vse bolj “in”, igranje s “fer” karto namesto z milijon drugimi karticami za zbiranje pik, denarja in beleženje raznih akcij. To so le redke stvari, povezane izključno s prodajo asortimana.

Kaj pa vse ostalo? Ste že kdaj prebrskali vse mogoče brošure z recepti, ki se vrtijo okoli izbrane sezonske zelenjave ali sadja, vse sestavine za jedi pa najdemo na Hoferjevih policah? Ste svojim otrokom odnesli domov brezplačno revijo za otroke Ferdo raziskuje svet? Očitno tudi pri tem trgovcu ne gre brez nalepk, zato po novem zbiramo nalepke za prijatelje s kmetije in mimogrede prispevamo še v sklad projekta Botrstvo. Ali ste pokukali recimo na spletno stran, namenjeno tem živalcam, ki je napolnjena s premišljeno pripravljeno vsebino za otroke in odrasle?

Kaj pa mali samostojni podjetnik? Ali tudi jaz potrebujem dobro vsebino?

Seveda! Mogoče še bolj, kot veliki. Problem je v tem, da ponavadi samostojni podjetnik nima ne časa ne znanja ne sredstev za dobro vsebino oz. vsebinski marketing. Verjetno sami veste, da poceni in za iskalnike slabo optimizirana spletna stran pač ni zadosten marketing. Če se omejimo samo na internet, je za dobro, vsebinsko bogato spletno stran potrebno veliko več kot nekaj posameznih alinej. Potrebujete vsebino, prilagojeno vaši dejavnosti in željam, kaj želite z njo doseči.

Kakšna je dobra vsebina?

  • Avtorska! Vaša. Tudi ko gre za slike.1
  • Izobraževalna, mesnata.
  • Iskrena.
  • Razgibana in zanimiva. Besede (odstavki, mednaslovi itd.) + slike + video.
  • Usmerjena. Ima svoj namen in nagovarja točno določeno skupino ljudi ali pa je tako splošna, kot na primer Hoferjeva in praktično nagovarja vse ljudi.
  • Takšna, da se bomo z njo lahko prodajali.

Kaj dobra vsebina govori o nas?

  • Po mojem mnenju mora vsebina o nas najprej  govoriti resnico. A nismo že vsi siti leporečenj, ki nam jih prodajajo za vsakim vogalom?!
  • Naša vsebina govori, da vemo, kaj delamo, da se spoznamo na dejavnost, s katero se ukvarjamo.
  • Da vemo, koga želimo nagovarjati, torej poznamo našo ciljno skupino, kar je vedno dobro za posel.
  • Da razumemo svoje stranke in se bomo zanje potrudili po najboljših močeh.

Kje oz. kako pridemo do dobre vsebine za svojo spletno stran?

Katarinin kreativno-delovni neredNajprej ustvarite vsebino, potem si privoščite spletno stran, saj boste imeli na ta način pri postavitvi veliko manj zapletov. Če nimate denarja, da bi si privoščili kakovostno postavitev spletne strani, imate mogoče produkt, ki bi ga lahko “skompenzirali” za spletno stran. Drugače pa si za začetek postavite Facebook stran. Tam sprašujte, odgovarjajte, se pogovarjajte, povejte, obvestite, delite, se veselite, konstruktivno jezite itd. V glavnem, komunicirajte. ;)

Kako pripravite vsebino? Ne glede na to, ali imate svojo stran ali ste se pridružili Facebooku, mora biti vaša vsebina razgibana. Najprej pa odgovorite na vprašanji, kdo je vaša ciljna skupina in kaj ji želite sporočiti.

Najbolj prepričljivo vsebino bo vsekakor ustvaril nekdo od vas, nekdo iz vašega podjetja, na podlagi lastnih izkušenj oz. samostojni podjetnik sam. Lahko delite tudi vsebino drugih, a pri tem bodite pošteni in navajajte avtorje. Če boste iskali koga, da vam pomaga pri pripravi vsebine ali da vsebino pripravi za vas, vam mogoče pri tem lahko pomagam tudi jaz.

Mimogrede … jaz si pri iskanju ustreznega brezplačnega slikovnega materiala večkrat pomagam s Freepik. Mogoče pride prav tudi vam. Če poznate še kakšen podoben servis, pa kar v komentar z njim. Hvala! ;)

Srečno!

  1. No, pri slikah obstajajo določeni servisi, ki nudijo brezplačno uporabo gradiva. []