V bistvu je na koncu od lazanje ostala samo večplastnost. A to ne pomeni, da je bilo kosilo zaradi tega kaj slabše. :)

Zadnje čase pri kuhanju kosil veliko eksperimentiram in tako odkrivam nove dimenzije glede sestavin in okusov. Zaradi odločitve, da se bom glede prehranjevanja držala ajurvedskih “pravil”, zdaj ne jem vsake hrane, ki jo dobim na krožniku, ampak izbiram med trenutno “dovoljeno” hrano. Kaj več o ajurvedskem načinu prehranjevanja pa kdaj drugič. Mogoče že po obisku kuharske delavnice po ajurvedskih načelih v organizacije moje učiteljice joge, Tjaše Copot.

Da bi nakupili nekaj kvalitetne zelenjave, smo obiskali tržnico in se domov pripeljali z dvema polnima vrečama. Med drugim smo kupili tudi dobrega pol kilograma špinače in eno lepo veliko blitvo. Da zelenjava slučajno ne bi dočakala bridkega konca, jo je treba čim prej uporabiti. Za tokratno kosilo sem si zamislila špinačno lazanjo. Najprej sem pobrskala po internetu in si prebrala nekaj veganskih receptov, na koncu pa sem se odločila za improvizacijo, saj nisem imela doma niti testenin za to okusno italijansko jed niti paradižnika oz. njegove mezge, ki jo nekateri dodajajo v špinačno lazanjo.

vegetarijanska špinačna lazanja

Za špinačno lazanjo1, ki se je resnici na ljubo na koncu spremenila v riževe rezance s špinačo in blitvo, sem uporabila:

  • 300 g riževih rezancev
  • 6 listov blitve
  • veliko skledo špinače (recimo, da je je bilo okoli 150 g)
  • manjšo čebulo
  • 2 stroka česna
  • začimbe: himalajska sol, kurkuma, kari, poper, peteršilj
  • gi (ghee oz. prekuhano ali prečiščeno maslo)2
  • 1 dcl belega vina

Skuhala sem riževe rezance. V vodi sem jih pustila tako dolgo, da so postali lepo mehki – približno 10 minut. Medtem ko so se kuhali, sem na giju prepražila čebulo in česen. Dodala sem oprano in na manjše kose narezano blitvo in špinačo. Namesto da bi ju pokuhala, sem ju raje dušila. Ponev sem pokrila, njeno vsebino nekajkrat premešala, malo zalila z zeliščnim čajem in počakala, da so listi padli skupaj. Na koncu sem dodala še malo himalajske soli, kurkume in popra.

Dno keramičnih posod sem namazala z gijem. Na plast rezancev sem dala plast dušene zelenjave in jo polila z vinom. Na vrh sem dala še eno plast rezancev, žafraniko, kari in peteršilj ter vse skupaj prelila s še nekaj vročega gija3. Preden sva se usedla h kosilu, sta lazanji romali še v pečico. Na 190 stopinj Celzija za 10 minut.

vegetarijanska špinačna lazanja vegetarijanska špinačna lazanja

Rezultat je bil za ponoviti dober. Zraven pa se je zelo lepo prileglo še nekaj požirkov belega vina.

Dober tek! ;)

P.S.: Če bi gi, ki se ga pridobiva iz kravjega mleka, zamenjala z oljem, bi bilo kosilo primerno tudi za vegane.

  1. za dva lačna starša []
  2. Ghee je ena glavnih maščob, ki se uporabljajo v ajurvedski kuhinji. Več. []
  3. Dodatna doza gija v bistvu sploh ni bila potrebna. []