Pred dnevi sem naletela na 3-minutni izsek iz intervjuja z Mel Robbins, ki je imel naslov Why motivation is garbage? Seveda sem zaradi naslova takoj kliknila “play” in si kasneje ogledala celotni intervju.

Mel Robbins me je nagovorila s svojo iskrenostjo. Brez pomislekov je govorila o hudih težavah, v katerih sta se z možem znašla pred nekaj leti. Še bolj me je prepričala, ko je govorila o tem, zakaj z določenimi stvarmi odlašamo in jih nikoli ne naredimo. Krivi so naši možgani. Narejeni so tako, da nas v vsakem trenutku želijo obvarovati pred negativnimi posledicami. Ko želimo narediti nekaj novega, naši možgani na dan privlečejo vse izkušnje iz preteklosti in začnejo iskati razloge, zakaj naša ideja ni dobra. Če jih ne bomo pretentali in se stvari lotili TAKOJ, bomo zelo verjetno zamudili prvi korak na poti do sprememb. Ostali bomo tam, kjer smo. Včasih ni nič narobe, če zaupamo temu našemu najpametnejšemu organu. Ampak to je zgodba za kakšen drug zapis …

Kako do spremembe, ki si jo resnično želimo?

O, kolikokrat sem tudi sama razmišljala in sanjala, kako bom kakšno stvar na sebi spremenila. Trdno sem bila odločena, da jutri pa res začnem. Ko sem ugotovila, da jutri nikoli ne pride, sem se odločila, da začnem kar danes. Ampak tudi to ni dolgo zdržalo. Zanimive misli v stilu: Every morning you have two choices: continue to sleep with your dreams, or wake up and chase them.1 so me motivirale dan ali dva, mogoče celo en teden. Potem je motivacija počasi izpuhtela …

In zdaj sem po vseh teh letih nenehnih notranjih bojev naletela na Mel Robbins. Nekoga, ki mi je ponudil nekaj novega. Nekaj, kar bi mi znalo pomagati, da bom čez 5 let uresničila svojo idejo/željo biti svobodna.

Korak za korakom …

korak za korakom

The 5 second rule oz. pravilo 5 sekund

Ne, ne gre za neko pravilo petih sekund, povezano s hrano, ki pade na tla2. Gre za čas, v katerem lahko prelisičimo svoje možgane, da bi nas ustavili z izkušnjami iz preteklosti. Kot pravi Robbinsova, ki se je zelo natančno posvetila delovanju možganov, imamo na voljo natanko 5 sekund časa, da sprejmemo odločitev in začnemo z akcijo, preden se naši možgani zbudijo.

Če mislimo, da se bodo spremembe zgodile, ko se bomo s ponavljanjem motivacijskih misli pripravili do pravega trenutka za začetek, smo se po mnenju Robbinsove zmotili. Vseeno pa se moramo zavedati, kot pravi Robbinsova: “It’s simple, but it’s not easy.”3

Je motivacija res drek?

Dobro, ampak je motivacija res brez veze? Po mojem skromnem mnenju ne. Takšen naslov intervjuja razumem kot odlično marketinško potezo, s katero Mel Robbins zbudi naše zanimanje. Seveda je prvi korak do sprememb to, da si spremembo (kakršno koli že) sploh zaželimo. Da si zastavimo konkreten cilj, nas mora nekaj motivirati. Karkoli. Ko opredelimo še manjše korake, ki nas bodo pripeljali do uspeha, je potrebna “samo” še akcija. Nič odvečnega cincanja. Ko smo v dvomih, uporabimo pravilo 5 sekund in začnemo odštevati. 5, 4, 3, 2, 1, gremo! Akcija! Kot raketa se izstrelimo v nebo. Prvi korak, drugi korak, tretji itd. Direktno v vesolje, do cilja.

S pravilom 5 sekund sicer sama eksperimentiram šele dva dneva. To je občutno premalo, da bi napisala kaj pametnega na podlagi lastnih izkušenj. Verjamem, da deluje in prepričana sem, da sčasoma, ko se človek nauči uporabljati to pravilo, postaja vse veliko bolj enostavno. Jaz bom začela z majhnimi koraki. Na primer tako, da sem si zastavila cilj, da čez teden poleg službe vsak dan naredim še 3 druge stvari, povezane z:

  • domom in družino4,
  • izobraževanjem5 in
  • rekreacijo6.

Kaj pa vi mislite o motivaciji, pozitivnih mislih, izpisovanju vseh mogočih citatov ipd.? Je za dosego ciljev bolj pomembna motivacija ali sprejemanje odločitev?

Mel Robbins on Why Motivation Is Garbage | Impact Theory
Celotni intervju, 50 min.

Mel Robbins TED Talk: Kako prenehati z nategovanjem samega sebe

  1. Vsako jutro imaš dve izbiri: nadaljuješ spanje in svoje sanje sanjaš, ali se zbudiš in jih greš lovit. []
  2. Če iščete “pravilo 5 sekund” v slovenščini, vam prvi zadetki na Googlu ponudijo razlago o hrani, ki pade na tla in o tem, kaj se z njo zgodi v naslednjih 5 sekundah. []
  3. Je enostavno, ni pa lahko. []
  4. npr. zasaditi vrt, fantoma prebrati pravljico, se odpraviti na večerni sprehod z možem ipd. []
  5. branje knijg, poslušanje podcastov, Pixarjev tečaj storytellinga ipd. []
  6. joga, tek, tibetanci itd. []