Čakal nas je še en – zadnji – dan, ki se je proti večeru vlekel že v nedogled. Ker je bilo treba sobe v hostlu izprazniti najkasneje do 12h, če se prav spomnim, smo se dogovorili, da našo prtljago lahko za cel dan shranimo v sobo, ki je namenjena ravno takim priložnostim. Časa smo imeli do 23h, ko je po nas prišel avtobus, da nas je odpeljal na letališče. Lep in topel dan nas je spet (z)vabil nekam na prosto. Zato smo se z metrojem najprej odpeljali do postaje Črna rečica (Чёрная речка). Tam smo poiskali avtobus številka 405, ki nas je za 50 rubljev (slaba 2 €) odpeljal na otok Kronštadt, ki leži sredi Finskega zaliva.

z avtobusom na Kronštadt

Na otok, kjer je Peter I. zasidral (prvo rusko) mornarico, se lahko pride na vsaj dva načina. Mi smo si izbrali vožnjo z avtobusom, ki je bila za nas veliko hitrejša, kot če bi se na otok peljali s trajektom, kar je druga možnost. To pa zato, ker trajekti do otoka vozijo samo iz mesta Lomonosov1, ki se nahaja 40 kilometrov zahodno od Peterburga (v smeri Peterhofa). Tako bi najprej potrebovali uro z avtobusom do Lomonosova, potem pa še nekaj časa (najbrž kakšne pol ure) s trajektom do Kronštadta. Zato smo si raje izbrali krajšo pot – eno uro z avtobusom od Črne rečice do centra Kronštadta.

morjeee

Najprej se nam je zdelo malo čudno, kako bomo prišli z avtobusom na otok … Ampak potem smo prebrali, da je morje v Finskem zalivu tako plitvo, da je včasih pozimi zamrznil ves zaliv. Že v časih Petra I. (18. stoletje) so potem v led vrtali luknje in zabijali kole v morje ter tako gradili mostove med malimi otočki, ki so posajeni po Finskem zalivu. Torej dejstvo, da do otoka pelje most, ni tako presenetljivo.

Kronštadt v daljavi

Vožnja z avtobusom je bila prav prijetna. Videli smo lahko tudi malo pokrajine. Med drugim tudi neko naselje, kjer je stalo polno lesenih hiš različnih oblik in barv, ki so delovale zelo prijetno in simpatično. Nekaj teh hiš je bilo zelo velikih, tako da sva s Piromanom sklepala, da so njihovi lastniki najbrž kakšni premožnejši Rusi. Na to misel so naju napeljevale tudi visoke ograje okoli posestev.

Še preden smo izstopili iz avtobusa, sem šoferja vprašala do kdaj vozijo avtobusi nazaj v Peterburg. “Zadnji gre ob 23h,” mi je povedal. Tako, časa je bilo več kot dovolj, da si ogledamo otok :)

kronštadtski grb

Na glavni avtobusni postaji smo iz nahrbtnika najprej izvlekli zemljevid otoka2 in se odločili, da gremo najprej do Morske katedrale3, ki je zgrajena v neobizantinskem stilu. Naslednja točka je bila obala :)

Sovjetska ulica

Najprej smo šli v najbližnjo trgovinico, kupili vodo, se sprehodili skozi manjši park, kjer je mrgolelo otrok in raznih balonov ter se znašli na veliki Sovjetski ulici. Opazili smo, da je na Kronštadtu veliko ulic, ki s svojimi imeni spominjajo na sovjetske čase. V Morski katedrali je razstava slik iz začetka 20. stoletja, ko so se leta 1921 ljudje na Kronštadtu uprli boljševikom in njihovi revoluciji, a so boljševiki njihov upor kruto zatrli.

mali ljubitelj golobov

Po Sovjetski ulici se je razlegala glasba, ki nas je pripeljala do velikega trga pred Morsko katedralo. Videli smo, da so ravno tisti dan praznovali praznik mesta – 304. obletnico ustanovitve. Pred katedralo je stal velik oder, kjer se je odvijal kulturni program. Po trgu pa so bile postavljene stojnice, ki so predvsem otroke vabile k sebi z raznimi igricami, igračami, baloni … Na drugem koncu trga so imeli postavljene žare in so pekli ražnjiče (rus. šašliki – шашлики)

eden od kronštadtskih kanalov (na levi strani je trg pred katedralo, na desni pa Sovjetska ulica)

kronštadt 2008
“vhod” na trg pred morsko katedralo

oder pred katedralo

otroci so barvali glinene šparovčke

kronštadt 2008
drugi otroci so tekmovali v risanju “moje družine”

Potem, ko smo si ogledali dogajanje na trgu in ga nekaj poskusili ujeti tudi v naše objektive, smo se odpravili proti morju. Ko smo skozi enega od parkov prišli do obale, nas je tam pričakal razgled na ruske vojaške ladje. Meni je vse skupaj izgledalo bolj kot muzejska zbirka, ne kot nekaj, kar je še v rabi. A sem se zmotila. Kasneje smo lahko videli, kako se mladi mornarji odpravljajo nazaj na eno od večjih ladij. Usedli smo se na klopice, ki so bile na obali in se nekaj časa nastavljali sončnim žarkom.

pogled na mogočne ruske vojaške ladje

kronštadt 2008
so ribe iz morja v Finskem zalivu res okusne?

Marijana je bila utrujena in je rekla, da bo kar poležavala, midva pa sva jo mahnila malo naokoli.

Petrov park in spomenik Petru I. na sredini

Skozi park sva se po drugi poti odpravila nazaj proti trgu, ker sva bila že malo lačna. Na trgu sva si privoščila vsak po en ražnjič s solato in kruhom. Ker so bile vse klopi pri mizah zasedene, sva se usedla kar na bližnji pločnik in se okrepčala.

kronštadt 2008
najini ražnjiči … kose mesa so nabodli kar na kovinska nabodala in jih potem servirali brez njih

dogajanje na trgu so spremljali tudi miličniki in njihove kolegice v zelo kratkih krilih :D

Po kosilu sva še malo postopala po trgu in si poleg programa ogledovala tudi ljudi. Potem sva se sprehodila okoli katedrale in si ogledala še nekaj notranjosti ter se počasi odpravila nazaj do obale.

kronštadt 2008
južna stran morske katedrale (če dobro pogledate, lahko na glavni kupoli vidite vzorec sestavljen iz sider)

Ko sva prišla nazaj do Marijane, smo se odločili, da si bomo mornarico pogledali še od blizu. A smo kaj kmalu ugotovili, da bomo ladje lahko opazovali samo z vzporednega pomola, na koncu katerega stoji svetilnik. Vstop na pomol, ki je vodil do ladij, je bil možen samo s prepustnico, ki pa jo imajo, seveda, samo mornarji.

na enem od mostov smo srečali sprevod z mladoporočencema, ki sta se morala poljubiti … poljubu je sledil tale pogled :roll:

dve zasidrani podmornici

Med drugim smo veliko pozornosti namenili tudi dvema podmornicama, ki sta bili zasidrani v pomolu. Nismo se mogli odločiti ali sta še v uporabi ali ne. Domnevali smo, da je nekako tako izgledal leta 2000 potopljeni Kursk.4

Kandela in Mačka

Jaz sem se potem malo razkomotila in se usedla na rob škarpe. Do mene je prišel maček, se začel motati okoli in se mi potem naslonil na nogo, zaprl oči in začel na ves glas presti. Po kakšnih 10 minutah sem ga komaj odgnala stran. Ker je bil dan že kar dolg, mi pa utrujeni, smo se odločili, da se počasi odpravimo nazaj proti avtobusni postaji.

kronštadt 2008
ena od ladij, na kateri so bili mladi mornarji

stric je moral prebarvati ograjo

ljubezen je v parku, zraku, očeh …

mladi mornarčki

Ko smo prišli do postaje, se je ravno polnil5 eden od avtobusov za Peterburg, zato smo odločili, da se kar vrnemo. Na poti nazaj smo videli tudi prometno nesrečo.

Zanimivo je bilo opazovati tudi t.i. spalne rajone. Tako se reče predelom velikih mest, kjer imajo ljudje svoja stanovanja. Ogromne verige blokov, ki se kar ne končajo. Ne v dolžino ne v višino. Vmes me je prešinilo, kako ljudje sploh vedo, kateri blok v sebi skriva njihovo stanovanje …

spalni rajon

Ko smo prišli do hostla, smo se zavlekli v kuhinjo in čakali … Med čakanjem smo Belgijki, ki si je ravno skuhala večerjo, dali nekaj nasvetov za oglede Peterburga z okolico in gledali neko patetično rusko nadaljevanko. Bolj se je ura bližala 23.00, bolj se je vleklo. Končno smo dočakali, se odpeljali do letališča Pulkovo in odleteli nazaj v našo malo Slovenijo.

Rusija, verjamem, da se še vidiva ;)

Za konec pa še ena zanimivost o otoku Kronštadt … Medtem ko sem pripravljala tale prispevek sem malo brskala po internetu in naletela na uradno stran otoka. Zasledila sem zelo pomenljiv podatek …
Na otoku je 25 plaž. Sanitarna inšpekcija pa je sporočila, da se ljudje lahko samo sončijo na 11 plažah, na 12 plažah se ne smejo ne kopati ne sončitikopajo IN sončijo se tako lahko samo na 2 plažah na otoku.
Če bi oz. če ste videli morje v Finskem zalivu, vam je vse jasno ;)

1. Do leta 1948 se je to mesto imenovalo Oranienbaum []
  2. Še preden smo poleteli v Peterburg, sem si jaz sprintala zemljevid, ki sem ga dobila na Wikipediji. Za vsak slučaj, če nas pot zanese tudi tja ;) []
  3. Morska katedrala, posvečena mornarjem, je bila zgradjena med leti 1903-13. Po letu 1927 so jo spremenili v kinodvorano konec 50. let pa je postala tudi koncertna dvorana, ki je sprejela 1250 ljudi. Od leta 1974 je katedrala podružnica Osrednjega vojaško-pomorskega muzeja. Sedaj se znova dogovarjajo, da bi jo vrnili nazaj v last ruske pravoslavne Cerkve. []
  4. Več o Kursku najdete na Wikipediji. []
  5. To so mali rumeni avtobusi za približno 20 ljudi, ki odpeljejo, ko se napolnijo. []