CHIU, MELISSA. Chinese Contemporary Art – 7 Things You Should Know. Kitajska: AW Asia, 2008

7. THE WORLD IS COLLECTING CHINESE CONTEMPORARY ART. (str. 83 – 90)

Še nedolgo tega je bila najobsežnejša zbirka sodobnih umetniških del kitajskih sodobnih ustvarjalcev v rokah tujcev. Tisti, ki so začeli z zbiranjem omenjenih del, so zelo dobro predvideli, kakšno vrednost bodo nekoč imela dela sodobnih kitajskih umetnikov.

Eden izmed takšnih zbirateljev je v Švici rojeni Uli Sigg, ki je bil leta 1980 udeležen v prvem uradnem poslu, ki ga je Kitajska izvedla z nekim tujim podjetjem, poleg tega je bil med letoma 1995 in 1998 švicarski veleposlanik na Kitajskem. Danes v njegovi zbirki najdemo več kot tisoč del.

S posli na Kitajskem se je ukvarjal tudi belgijski zbiratelj baron Guy Ullens, sin belgijskega diplomata na Kitajskem. Njegova zbirka je najprej vsebovala dela iz antike, kasneje pa je njegovo pozornost pritegnila tudi sodobna umetnost. Tako Sigg kot Ullens sta podpirala novo umetniško sceno. Leta 1997 je na pobudo Sigga mednarodna žirija podarila nagrade kitajskim umetnikom, leta 2002 pa sta Guy in njegova žena Myriam Ullens ustanovila fundacijo, ki podpira raziskave na področju sodobne kitajske umetnosti. Pet let kasneje1 sta v Pekingu odprla Ullens Center for Contemporary Art. Pomembni zbiralci kitajske sodobne umetnosti so tudi Američani – Kent in Vicki Logan, Eloisa in Chris Haudenschild in Patricia Farber.

Hong Hao, My Things No. 1 (detajl), barvna fotografija, 127 x 216 cm, 2001-2002

Vse večje število zbirateljev kitajske sodobne umentosti na Kitajskem se mora za bolj znana dela spopadati z mednarodnimi kupci, ki se zbiranju kitajskih umetnikov niso odrekli. Eden izmed teh zbirateljev je tudi Guan Yi, ki v skladišču na obrobju Pekinga razstavlja impresivno zbirko slik in skulptur.

POVEZANE OBJAVE:

Wang Guangyi: Če boste moja dela 20 let kazali ljudem, vam jih podarim
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (uvod)
Sodobna umetnost se je na Kitajskem začela pred desetletji (1. del)
Kitajska sodobna umetnost je zelo raznolika (2. del)
Promocija kitajske umetnosti (3. del)
Cenzura (je) im(el)a močan vpliv na kitajske umetnike (4. del)
Diaspora kitajskih umetnikov umetnikov se vrača domov (5. del)
Kitajska ima vse več muzejev za sodobno umetnost (6. del)
prebrali ste: Svet zbira sodobno kitajsko umetnost (7. del)
Prvo veliko umetniško gibanje 21. stoletja (zaključek)

  1. leta 2007 []