Zadnje čase želim na svoj vsakodnevni jedilnik vnesti čim več sadja in zelenjave, poleg tega sem se odločila, da bo to tudi razlog za raziskovanje raznih vegetarijansko-vegansko-presnih jedi. A kaj mi pomaga, če ne najdem časa, da bi si naredila točen urnik, kar bi najbolje rešilo moj problem z imenom Kaj bova pa danes jedla (za kosilo). Zadnji dnevi so bili sploh stresni in držim pesti, da so se končali. Ne maram občutka, ko se vrtiš v krogu in loviš svoj rep, a ga preprosto ne moreš ujeti. Bega me tudi občutek, ko slišim telo, da je lačno, a ob misli na kakršnokoli hrano ostanem popolnoma hladna. Takrat bi urnik oz. jedilnik potrebovala še toliko bolj, saj so to trenutki, ko navadno pojem nekaj takšnega, za kar mi je žal takoj zatem, ko zadevo pogoltnem.

Eden takšnih trenutkov, ko je bil čas za kosilo jaz pa sem bila z mislimi na nešteto drugih koncih, se je zgodil pred kratkim. Kaj naj skuham? Nekaj, kar mi ne bo vzelo veliko časa, ker imam še toliko drugih pomembnejših stvari, ki jih moram narediti. Kaj je sploh v hladilniku ali kje drugje v kuhinji?

vegetarijanska musaka

V hladilniku sem našla bučke, papriko, korenje in ohrovt. Potem sem se spomnila, da imava v kleti še več kot 20 kg krompirja … Nič. Naredila bom zelenjavno musako. Recepta nisem iskala ne v kuharicah ne na internetu. Pomislila sem, kako sem delala mesno musako in se odločila, da bom naredila vse skupaj po občutku. Kar bo, pa bo. In na koncu sva bila z rezultatom zadovoljna oba.

vegetarijanska musaka

Sestavine za (Kandelino) vegi musako:1

  • 6 srednje velikih krompirjev
  • 1,5 bučke
  • 2 srednje velika korenčka
  • polovica rdeče paprike
  • 4 srednje velike liste ohrovta
  • nekaj manjših tankih koleščkov ingverja
  • himalajska sol
  • poper
  • drobnjak
  • bazilika

Krompir in ostalo zelenjavo sem kar na rezalcu narezala na 2,5 mm debele rezine in plast za plastjo zlagala v naoljeno posodo iz jenskega stekla. Prva in zadnja plast sta bili sestavljeni iz krompirja. Vsako plast sem posebej malo posolila, popoprala, potresla z baziliko in drobnjakom. Nato sem zelenjavo pokapala še s sojino omako in nekaj oljčnega olja. Mogoče je bilo na koncu olja malo preveč. Naslednjič bom bolj Gorenjka, kar se tiče dodajanja olja :)

Preden sem posodo pokrila, sem vanjo nalila še malo vode. Zdelo se mi je dobro, da je v posodi tudi voda, ker se je zelenjava lahko kuhala v večji količini hlapov. Posodo sem v pečico postavila še preden je bila segreta na želenih 200 °C. Zelenjavno musako sem pekla približno 40 minut, potem sem posodo odkrila, nastavila temperaturo na 160 °C in ob vklopljenem ventilatorju se je vse skupaj peklo še približno 10 minut. Medtem ko se je musaka lepo pekla, sem pripravila še zeleno solato in nekaj motovilca. Začinila se jo s soljo in konopljinim oljem.

Za vse skupaj sem porabila slabi 2 uri, kar ne velja ravno za čas, ki ga želim doseči, kadar bi rada kosilo skuhala čim prej :) Ker je bilo kosilo dobro, se nisem več pritoževala glede časa. V nasprotnem primeru pa najbrž ne bi bila preveč vesela …

Dober tek!

  1. količino je treba prilagoditi številu oseb, jaz sem delala za 2 osebi, spodobno pa bi se lahko najedli tudi 4 ljudje []